Je huidige keuze
Binnen 1-3 werkdagen thuisbezorgd
Supervers van de kweker
Prijzen geen verzendkosten binnen NL
Uitstekende score op Trustpilot
Binnen 1-3 werkdagen thuisbezorgd
Supervers van de kweker
Prijzen geen verzendkosten binnen NL
Uitstekende score op Trustpilot

Garantie & Retour

Elke plant komt met 14 dagen plantgarantie. Tot het moment van verkopen heeft de kweker met veel liefde voor de plant gezorgd. Na het bestellen pakt de kweker de plant in en wordt deze gestuurd naar Royal Flora Holland in Aalsmeer. Daar worden alle bestellingen elke dag zorgvuldig ingepakt en verzonden met PostNL. Dat betekent dat een plant een flinke reis aflegt en daarom ook even moet wennen aan z’n nieuwe thuis. Vooral tijdens de zomer- en wintermaanden met flinke temperatuurverschillen.

Binnen de 14 dagen moet je plant er weer helemaal optimaal uitzien. Maar soms komt het voor dat een plant toch niet helemaal gezond blijkt te zijn, een plant is immers een natuurproduct. Zodra dit zo is kun je contact opnemen met onze Plantenservice. Onze plantexperts helpen je dan graag verder en indien nodig zorgen we voor een vervangend product.

Consumenten hebben bij elke aankoop 14 dagen de tijd om de koop te ontbinden. Dit heet het herroepingsrecht. Er geldt wel een uitzondering voor producten met een beperkte houdbaarheid, zoals planten. Wanneer een plant retour wordt gestuurd is dit vaak te veel voor de plant, en is deze niet meer te verkopen en moet de plant helaas worden vernietigd. Dat zou natuurlijk zonde zijn. Daarom vragen we je bij problemen altijd eerst contact op te nemen met de Plantenservice. Sommige planten zijn sterk genoeg om te retourneren en weer een nieuw thuis te vinden, en bij andere planten kunnen we vaak helpen om deze weer gezond te maken. Uiteraard ontvang je van ons dan ook een compensatie.

Ik wil mijn bestelling retourneren

Wil je om wat voor reden dan ook toch een plant retourneren en je komt er met de Plantenservice niet uit? Vul dan altijd eerst onderstaand formulier in om je retour aan te melden.

  • Je retour moet via dit formulier aangemeld zijn. Stuur de plant nooit zomaar retour zonder aan te melden via het formulier. De afzender op de doos is een centraal distributiecentrum en zonder referentie is je zending niet meer terug te vinden. Je ontvangt in dat geval ook geen geld retour.
  • Aanmelden van een retour is geen garantie van acceptatie. Wij zullen je aanmelding zo snel mogelijk verwerken en contact opnemen. We kunnen bijvoorbeeld soms een deel van je bestelling retour nemen.
  • Verpak de plant altijd in dezelfde doos. Deze doos is speciaal ontworpen zodat planten de reis goed kunnen overleven. Retour zenden in een eigen doos en verpakking is op eigen risico. Wanneer de plant door verzending niet meer in orde is ontvang je ook geen geld retour.
  • Retourneren is altijd op eigen risico. Mocht de plant de reis niet overleven ontvang je je aankoopbedrag niet terug.
  • Voor verzending betaal je altijd zelf verzendkosten, die worden niet door ons vergoed.

Retour aanvragen