Bij YourPlants geloven we in de kracht van groen. Een huis met planten maakt je gelukkiger en geeft rust en balans in je leven. Met ons directe contact met kwekers en een uitgekiend systeem om planten snel van de kweker bij jou thuis te bezorgen willen we jou leren dat het gemakkelijk is om een eigen urban jungle te bouwen. Toch gaat er soms ook bij ons wel eens iets mis. Dan is het fijn te weten dat we dit met onze persoonlijke Plantenservice voor je oplossen. Geen wachtmuziekjes, niet eindeloos wachten op een reactie. Bekijk hieronder naar een oplossing voor de meestgestelde vragen.
Heb je vragen over je bestelling?
Stuur een mail naar plantenservice@yourplants.nl en we reageren binnen enkele uren. Of stuur ons een tweet, DM op Instagram of Facebook.
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Het verzenden van je bestelling duurt tussen de 1-3 werkdagen. Na het plaatsen van je bestelling sturen wij automatisch een bericht naar de kweker. Die weet dan dat een van zijn prachtige planten naar jou verstuurd moet worden. Alle planten van alle bestellingen worden verzameld op één centrale plek. Daarna worden de planten zorgvuldig gecontroleerd, en netjes ingepakt. Onze speciale verpakking zorgt ervoor dat de planten netjes en gezond bij je worden bezorgd.
Mijn plant is niet meer voorradig
We proberen de voorraad in de webshop altijd zo actueel mogelijk te houden. Als een plant is uitverkocht kan de kweker dit zelf doorgeven en de producten zijn dan tijdelijk onzichtbaar in de webshop. Soms kan het gebeuren dat een andere partij alle planten al heeft gekocht bij de kweker, en dan heb je misschien een plant gekocht die we niet meer hebben. Super vervelend, maar dat lossen we altijd voor je op. Je mag dan voor dezelfde prijs iets anders uitzoeken. Zit er niks voor je bij? Dan storten we het bedrag aan je terug.
Mijn plant was niet goed, de pot was stuk, mijn plant is nu al bruin!
Een plant is een natuurproduct, het inpakken gebeurt door mensen en de bezorger heeft soms ook wel eens een slechte dag. Dus ook bij ons gaat er wel eens iets mis. Op de planten geven we altijd 14 dagen versgarantie. Gaat de plant dood binnen die 14 dagen? Dan krijg je gelijk een vervangende plant van ons. En uiteraard ook wanneer er iets is stukgegaan zoals een keramieken pot. We willen dat je tevreden bent met de uitbreiding van je urban jungle.
Ik wil mijn bestelling retourneren
Wat jammer dat je je planten wilt terugsturen. Wanneer je niet helemaal tevreden bent met je bestelling vragen we je om altijd eerst contact op te nemen met onze Plantenservice. Een plant heeft vaak een hele reis achter de rug en moet nog even wennen aan de nieuwe omgeving. Daarom geven we een 14 dagen plantgarantie.
Is een plant in slechte conditie thuisbezorgd, dan vervangen we die indien mogelijk, of we bieden je een compensatie aan. In het uiterste geval kun je een plant retour sturen, maar houd er rekening mee dat de plant dit vaak niet zal overleven en de plant daardoor vernietigd wordt. Planten die zonder vooraf aanmelden worden teruggestuurd worden niet vergoed. Dit komt omdat planten zijn uitgezonderd van herroepingsrecht. Omdat we toch graag de beste plantenservice willen bieden is het soms mogelijk de plant retour te sturen, wanneer het gaat om een plant die sterk genoeg is om weer verkocht te worden. Vul daarvoor altijd eerst het formulier in op deze pagina.
Contact
Via deze link kun je alle manieren vinden om contact met ons op te nemen. We horen graag van je!
Status bestelling
Je ontvangt een mail van PostNL met een Track & Trace code om de status van je bestelling te controleren.